Na podlagi Zakon o pacientovih pravicah (Ur. l. RS, št. 23/08, v nadaljevanju ZPacP) lahko vložite zahtevo za 1. obravnavo kršitev vaših pravic zaradi:
- neustreznega odnosa zdravstvenih delavcev oz. sodelavcev; rok za vložitev zahteve je 15 dni od nastanka domnevne kršitve,
- neustreznega ravnanja zdravstvenih delavcev oz. sodelavcev pri nudenju zdravstvene oskrbe; rok za vložitev zahteve je 30 dni po končani zdravstveni oskrbi.
Zahteva za 1. obravnavo kršitve pravic se lahko vloži v treh mesecih po preteku navedenih rokov, če ste za kršitev izvedeli kasneje oz. če so se posledice kršitve pokazale kasneje.
Postopek vložitve zahteve za I. obravnavo kršitve pacientovih pravic
V zasebni ordinaciji se vsi zaposleni, ki sodelujemo v procesu zdravljenja, trudimo, da pri delu preprečimo nastanek kršitve pacientovih pravic. V kolikor pa kot pacient kljub temu menite, da je v postopku izvajanja zdravstvene oskrbe prišlo do neustreznega ravnanja oz. neustreznega odnosa zdravstvenih delavcev oz. sodelavcev, imate na podlagi ZPacP možnost zahtevati ustrezno obravnavo. Nastali nesporazum bomo poskusili rešiti takoj z dodatnimi pojasnili, v kolikor pa z dodatnimi pojasnili ne bi bili zadovoljni, lahko vložite zahtevo za 1. obravnavo kršitve pacientovih pravic.
Kako se vloži zahteva za I. obravnavo kršitve pacientovih pravic?
Ustna zahteva: pritožbe sprejemamo v ordinacijskem času.
Pisna zahteva: posredujte jo po pošti na naš naslov: Ulica Stanka Škalerja 29, 8250 Brežice
Naslovnik glede na zobozdravnika:
Mislav Golubić, dr. dent. med.: PROBOCCA dentalna medicina d. o. o.
Jure Poglajen, dr. dent. stom.: plusDent, zdravstveno svetovanje, Jure Poglajen s. p.
Liljana Nikolić, dr. stom.: Zasebna zobna ordinacija Liljana Nikolić, dr. stom.
Po elektronski pošti: info@zobozdravnik-brezice.si
Zahteva za 1. obravnavo kršitve pacientovih pravic mora imeti naslednje podatke:
- osebno ime, naslov ter kontaktne podatke pacienta,
- opis domnevne kršitve vaših pravic,
- podatke o udeleženih zdravstvenih delavcih oz. zdravstvenih sodelavcih,
- podatke o morebitnih drugih udeleženih osebah,
- čas in kraj domnevne kršitve vaših pravic, morebitne posledice in morebiten predlog rešitve spora.
Če pisna zahteva ne vsebuje teh sestavin potrebnih za obravnavo, mora pacient v dodatnem 8-dnevnem roku zahtevo dopolniti. Če pacient zahteve v dodatno določenem roku ne dopolni, se šteje, da je zahtevo umaknil. Če iz pisne zahteve ne bi bilo možno razbrati, kdo jo je vložil, ali če je le-ta žaljiva ali prepozna, zahteva ne bo obravnavana.
Vašo pisno ali ustno 1. zahtevo za obravnavo kršitve pacientovih pravic bomo obravnavali po določilih ZPacP. V primeru, da z odločitvijo ne bi bili zadovoljni, lahko nadaljujete postopek pri Komisiji RS za varstvo pacientovih pravic z vložitvijo 2. zahteve za varstvo pacientovih pravic.
Pristojna oseba za obravnavo zahteve za 1. obravnavo kršitve pacientovih pravic je:
Jure Poglajen, dr. dent. med.
Tel.: 07 499 36 75(6)
Zastopnik pacientovih pravic
Pri uresničevanju pravic po ZPacP pacientu svetuje, pomaga ali ga zastopa zastopnik pacientovih pravic. Le-ta lahko daje pacientu osnovne informacije, nudi strokovno pomoč in daje konkretne usmeritve pri uveljavljanju pravic s področja zdravstvenega varstva, zdravstvenega zavarovanja in izvajanja zdravstvene dejavnosti. Delo svetovanja, pomoči in zastopanja zastopnika pacientovih pravic je brezplačno in zaupno.
Več na: www.gov.si
Osnovni podatki o najbližjem zastopniku pacientovih pravic:
Olga Petrak
Nacionalni inštitut za javno zdravje, Območna enota Celje
Ipavčeva 18, 3000 Celje
Tel: 03 425 11 61
Uradne ure:
sreda 12.00-18.00
petek 7.30-13.30
naročanje: ponedeljek - petek 07.00 - 15.00, telefon 03 42 51 200
Zlata Rebolj
Nacionalni inštitut za javno zdravje, Območna enota Novo mesto
Muzejska ul. 5, 8000 Novo mesto
Tel: 051 385 485
Uradne ure:
torek 14.00-20.00
četrtek 09.00-15.00
naročanje: ponedeljek - petek 08.00 - 12.00, telefon 07 39 34 313